Kvalita věcí, které si kupujeme, je věcí která nás obvykle zajímá na prvním místě. Všichni určitě znáte dlouhý reklamační proces, který se ani nemusel vydařit. Možná byste se tomu rádi pro příště vyhnuli. Je ovšem možné rozpoznat případnou závadu už v obchodě? Není prostě jen náhoda, že výrobek bude nefunkční?
Jak se vyhnout reklamaci
Reklamaci se lze vyhnout obvykle, když si v obchodě kupovaný kus pořádně prohlédnete. Závada sice není poznat pokaždé hned na první pohled, ale ve většině případů ji lze odhalit už na prodejně. A jak říká známé přísloví: „Nekupuj zajíce v pytli.“ Když se budete řídit tímto pravidlem, pravděpodobnost, že budete muset výrobek reklamovat, se značně zmenší. Co se týká nakupování po internetu, zde je potřeba prostě přijmout to riziko, že vám výrobek přijde poškozený.
Jak nenaletět podvodníkovi
Zde se zaměříme hlavně na internetové obchody. V prostředí, které nabízí internet, je přece jen jednodušší se nechat napálit, než v reálném světě. Podvodníci se dají odhalit někdy docela jednoduše. Než si něco objednáme online, je třeba si pořádně prohlédnout stránky, na kterých zboží objednáváme. Je dobré, když máte vy nebo někdo z vašich blízkých s daným e-shopem zkušenost. Když na stránkách najdete kontakt na dodavatele, informace, jak postupovat v případě doručení poškozeného produktu. Když provozovatel existuje i jako prodejce nejen online, je zde větší pravděpodobnost, že vám výrobek přijde a že reklamace bude jednoduší, když má kamennou pobočku.
Jak ověřit kvalitu kupovaného zboží
Nebojte se na prodejně zeptat a poprosit o vyzkoušení. Pokud je to možné, prodejce vám vyhoví. Obzvlášť když kupujete dražší věci, klidně si nechte všechno podrobně vysvětlit a ptejte se na všechno, co se vám bude zdát zvláštní nebo podezřelé. Prodávající by vám měl vše objasnit nebo by vás měl odkázat na nějaký spolehlivý zdroj informací o daném zboží.